Najdrahšie Maserati na svete zmenilo majiteľa

1889

Elegantné tvary, silné motory, blesková rýchlosť, to všetko vyháňa ceny nahor. Nedávno bol predaný model 300S za rekordné štyri milióny libier
Maserati 300S rozhodne nepatrilo k žiadnym „masovkám“ – tohto závodného modelu bolo medzi rokmi 1955 až 1958 vyrobené púhych dvadsaťosem kusov. Impulzom pre návrh „Tristovky“ bol šampionát športových vozidiel, organizovaný organizáciou FIA prvýkrát v roku 1953. Víťazstvo Ferrari – odvekého rivala automobilky – v prvom ročníku vyprovokovalo Maserati k odpovedi, ktorú bol práve model 300S. Niekoľko rokov zabralo testovanie a ladenie motora, ktorého základom bol doteraz najsilnejší, 2,5 litrový šesťvalec z modelu 250F. Jeho objem bol ale zväčšený na tri litre, čo mu dalo výkon 260 koni a umožnilo autu dosiahnuť až takmer 300 kilometrovú rýchlosť.
Prvá závodná sezóna roku 1955 však príliš nevyšla, aj napriek sľubným parametrom vozidla. Príčinou neúspechov bola najmä nespoľahlivosť a „pôrodné“ problémy. Úpravy a vylepšenia sa plne vyplatili v nasledujúcom roku, kedy trojica pilotov Stirling Moss, Jean Behr a Carroll Shelby zvíťazili v pretekoch na 1000 km na okruhu v Nürburgringu a celkovo získalo Maserati druhé miesto práve za Ferrari.
Model z roku 1955 dosiahol ďalší rekord minulý mesiac, keď bol na Goodwoodském festivale rýchlosti predaný za rekordných 4 030 000 libier, v prepočte teda 4 700 000 EUR. Červený krásavec tak takmer zdvojnásobil sumu, akú kedy bol ochotný zaplatiť nadšenec za vozidlo tejto značky.

V skratke

Maserati 300S
Motor: objem 2,991 l / výkon 194 kW
Prevodovka: štvorstupňová manuálna
Maximálna rýchlosť: 190 km / h
Rozmery: 4150 mm (dĺžka) / 1450 mm (šírka) / 980 mm (výška)
Hmotnosť: 780 kg