Nové Porsche 911

742

Oficiálne materiály o novom Porsche 911 potvrdili autenticitu obrázkov i údajov, ktoré sme vám priniesli pred týždňom. Dnes tu máme viac informácii a tiež širšiu galériu, ktorá ponúka lepší pohľad na exteriér novinky. O interiéri inšpirovanom typom Panamera či výbave sme sa zatiaľ nedozvedeli nič nové.

 

Dizajn v znamení evolúcie, nie revolúcie

Dizajn auta sa v porovnaní s predchodcom zmenil len minimálne a dal by sa takmer nazvať faceliftom. V skutočnosti je však exteriér auta úplne nový. Predné svetlomety sa predĺžili, nárazník má nové tvary. Integrované denné svietenie sa vpredu presunulo na okraj nasávacích otvorov, miesto zmenili aj spätné zrkadlá.

V zadnej časti zaujme vyprofilované rebrovanie nad vekom motora, ale najmä úzke zadné svetlomety vybavené diódovou technológiou. Súčasťou zadnej kapoty je automaticky vysúvateľné prítlačné krídlo. Spod mohutného zadného nárazníka ústi dvojica (Carrera) alebo štvorica (Carrera S) výfukových koncoviek.

 

Predĺžený rázvor a jemná diéta

Nová generácia Porsche 911 stojí na platforme s rázvorom predĺženým až o desať centimetrov. Karoséria je nižšia a širšia, dosahuje aerodynamický odpor na úrovni Cd = 0,29. Panely karosérie sú kombináciou hliníka, ocele a kompozitov. N nárastu rozmerov sa konštruktérom podarilo ušetriť 45 kilogramov hmotnosti.

Okrem predĺženého rázvoru je výrazne širšia predná náprava, zadná os je úplne nová. Zmenil sa tiež elektromechanický posilňovač riadenia. Výborné naladenie podvozka vynikne najmä v kombinácii s aktívnou kontrolou šasi, ktorú v Porsche označujú PDCC. Prvýkrát bude k dispozícii aj pre model Carrera S.

 

Základný motor s objemom 3,4 litra

Na pohon bude pri uvedení slúžiť dvojica atmosférických plochých šesťvalcov. Základný model 911 Carrera bude pod zadnou kapotou skrývať agregát so zdvihovým objemom 3,4 litra. Po dlhých rokoch tak prvýkrát nebude základom ponuky agregát s objemom 3,6 litra. Nový šesťvalec ponúkne výkon 275 kW (350 k).

Napriek slušnej sile dokáže motor v kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou PDK skonzumovať len 8,2 litra benzínu na sto kilometrov. Výrazne smädnejší nebude ani výkonnejší model Carrera S, ktorý poháňa 3,8-litrový boxer s výkonom 294 kW (400 k). Pri použití príplatkovej prevodovky PDK si v priemere vypýta 8,7 l/100 km.

 

Emisie prvýkrát pod 200 g/km

Nové Porsche je na tom slušne aj vo vzťahu k životnému prostrediu. S emisiami oxidu uhličitého na úrovni 194 g/km bude základná 911 Carrera prvým Porsche, ktoré podlezie hranicu dvesto gramov na kilometer. Výkonnejšia Carrera S sa síce pod ňu nedostane, za priemerné emisie 205 g/km sa však hanbiť nemusí.

Základný model s prevodovkou PDK dokáže akcelerovať z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 4,4 sekundy, pri použití príplatkového balíku Sport Chrono s kontrolovaným štartom sa čas skráti na 4,2 sekundy. V prípade výkonnejšieho modelu S táto disciplína trvá 4,1 sekundy, resp. 3,9 s balíkom Sport Chrono. Maximálne rýchlosti modelov sú 288 km/h a 302 km/h.

 

Na objednanie už od septembra

Porsche začne prijímať objednávky na novú 911 od 1. septembra, teda ešte pred jeho oficiálnym odhalením na autosalóne vo Frankfurte. Prvé kusy by sa k majiteľom mali dostať začiatkom decembra. V Nemecku bude základná Carrera stáť 88 038 eur, za výkonnejšiu Carreru S si výrobca vypýta 102 436 eur.

Prvá dvojica modelov je len začiatkom prerodu rodiny 911. V súčasnosti obsahuje vyše dvadsať samostatných modelov a pri novej generácii neočakávame o nič menej. Ešte do konca roka by sa mohli predstaviť otvorené verzie modelov Carrera, v budúcom roku by malo prísť Turbo či ostrá verzia GT3.

Martin Vrana