UŽ NIČ NAZVYŠ – VYUŽITIE ZVYŠKOV: Jačmenné krúpy

1847

Treba spomenúť, že jačmeň obsahuje bielkoviny, zdravé tuky ako aj sacharidy a vlákninu. Vyskytujú sa v ňom aj vitamíny skupiny B. Nesporným pozitívom je aj jeho vlastnosť dodávať silu a odolnosť čím zvyšuje fyzickú i psychickú pružnosť. Rovnako je však aj dobrým liekom proti zápche. Doporučuje sa aj pre deti na podporu vývoja a rastu (Zemanová, 2013, s. 142, 143).

A teraz už k receptu. Na panvici si orestujeme cesnak a baklažán nakrájaný na kocky. Chvíľu podusíme. Pridáme nakrájané paradajky. K už podusenej, ale nie úplne rozvarenej zelenine, dáme jačmenné krúpy. Všetko premiešame a pridáme korenie či čerstvé bylinky podľa vlastnej chute. Pre milovníkov mäsa môžeme pridať aj slaninku, na vegetariánsku verziu môže zase poslúžiť tofu. Ozdobíme lístkami bazalky. Baklažán s paradajkami tvoria lahodnú kombináciu ku ktorej sa ľahkosť pšeničných krúpov znamenite hodí. Takto si pripravíte jedlo, ktoré nezaťaží váš organizmus a vy budete môcť s pocitom ľahkosti pokračovať vo svojich aktivitách.