Británia: Channel 4 čelí kritike v súvislosti s filmom o zajatí princa Harryho

638

Deväťdesiatminútový film by sa na televízne obrazovky v ostrovnej monarchii mal dostať až 21. októbra, avšak už dnes je zrejmé, že napríklad na britskom ministerstve obrany ho považujú za „vrcholne nevkusné dielo“.
Kompetentné armádne zdroje zasa upozornili, že filmová analýza očakávaných reakcií vládnych miest a tajných služieb na zajatie jedného z britských princov zo strany expertov sa môže v akejkoľvek rukojemníckej dráme v budúcnosti stať veľkou výhodou pre teroristov.
V Clarence House, úrade otca princa Harryho, následníka trónu princa Charlesa, sa uskutočnilo dokonca krízové rokovania s cieľom posúdiť možné bezpečnostné dôsledky projekcie filmu.
Príbeh ponúka napätie, keď havaruje vrtuľník, na ktorého palube je medzi príslušníkmi ozbrojených síl i princ Harry. Ten aj v skutočnosti už slúžil v Afganistane. Prominentného pasažiera zajmú následne príslušníci Talibanu, ktorí ho podrobia okrem iného imitovanej poprave alebo prinútia pred kamerou prečítať vyhlásenie al-Káidy, pričom je odetý v odeve miestneho typu. Finále filmu ponúka odvážny útek princa Harryho, ktorého napokon z krajiny dostanú dôstojníci pakistanskej rozviedky.
Dvadsaťšesťročný princ, ktorý je absolventom prominentnej dôstojníckej akadémie v Sandhurste, strávil pred troma rokmi 10 týždňov v Afganistane ako príslušník britského kontingentu medzinárodných síl. Stredoázijskú republiku, pôsobením v ktorej si výrazne vylepšil svoj imidž vo vlasti, opustil predčasne po tom, čo na verejnosť prenikla správa o jeho tamojšej misii, a to kvôli obavám z možných bezpečnostných rizík. Princ Harry odvtedy už opakovane uviedol, že by sa rád vrátil do Afganistanu, oficiálne rozhodnutie vo veci však ešte nepadlo.
O ohlasoch na ešte neuvedenú televíznu produkciu informoval londýnsky denník Daily Mail a ďalšie britské médiá.