Karel Gott o utečencoch: Pred kamery nám strkajú svoje deti. Tuším, kto za tým je!

768

a neváhal tiež poukázať na historicky danú agresivitu kresťanstva. Zároveň zdôraznil, že nevidí súvislosť medzi migračnej krízou a náboženstvom.

Spevák sa narodil na začiatku druhej svetovej vojny, prežil komunistický prevrat v roku 1948, Pražská jar a následnú okupácii Sovietov v roku 1968. Stal sa svedkom Nežnej revolúcie a stál pri zrode Českej republiky, ako ju poznáme dnes.

Za tri štvrtiny storočia prežil mnohé.
Ako po toľkých skúsenostiach hodnotí súčasnú situáciu?

Na otázku, či ak teroristické útoky v Paríži, Bruseli a silvestrovská aféra v Kolíne súvisia s utečencami odpovedal: „Samozrejme, ale veci sú inak, než ako vyzerajú. Dáva sa to za vinu náboženstvo, ale to s tým nemá čo robiť. Ide o typický príklad jeho zneužitia.“

Majster ďalej opisuje, že prečítal mnohé o islame, nikde však nenašiel zmienky o agresivite a snahe ovládnuť svet. Naopak, takéto tendencie nachádza v priebehu historického vývoja v kresťanstve.

„Vidím toho pána, ktorý s krížom nad hlavou pochodoval americkým kontinentom pred šíky bojovníkov a žehnal násilia na domorodcoch. Misionár sa tomu hovorilo.“

Podľa Karla Gotta náboženstvo za migračné krízou rozhodne nestojí. Ide o obyčajný prostriedok k vojne a snahu oslabiť ekonomický rast Európy. „Pokus dostať sem diverzantov je to len moderný spôsob vojny,“ zdôrazňuje.

Poukazuje tiež na citové vydieranie, ku ktorému migranti zneužívajú malé deti, ktoré postavia s prosebným výrazom pred kameru a vytvára tak na verejnosť jasný citový nátlak. „V pozadí sú však k zahliadnutí tiež mladíci s mobilnými telefónmi. Majú moderné športové oblečenie a sila s energiou z nich priamo srší,“ uvádza Majster.

„Ten, kto tieto osoby posiela, dobre vie, prečo to robí,“ dodal Karel.

A kto je teda tým temným strojcom, ktorý za celú migračné krízou stojí?

„Tušenie mám, ale bojím sa to vysloviť. Dokonca by som to nepovedal ani doma šeptom. Je to pre mňa príliš tenký ľad,“ uviedol miláčik národa.

Ako etapu, ktorú si práve Európa prechádza, označuje spevák diverziou. „Predtým tadiaľ neprekĺzla myš, a zrazu prídu nejakí ľudia, nikto nevie odkiaľ, prečo, či majú doklady. A čo my na to? Utečenci vitajte!“

Gott konštatuje jediné riešenie: Zatvoriť hranice!

„To sa asi, bohužiaľ, musí stáť. Je to tvrdé, ale je to tak.“