Len choromyseľný mohol v tom aute prevážať ľudí

1619

Potvrdzujú to slová muža, ktorý pred troma rokmi bývalé vozidlo hydinárskej firmy Hyza špeciálne upravoval podľa požiadaviek zákazníka. Nákladiak, v  ktorom v Rakúsku našli 71 mŕtvych utečencov, pred troma rokmi prerábali v Nitre a  pripravovali tak, aby v ňom cestu vydržalo 70 polovíc zamrazených prasiat. „Auto sme opravovali pred troma rokmi. Volvo bolo dlhé 8 m, široké 2,45 m a vysoké 2,2 m,“ uviedol konateľ HLM International Igor Škutil. Z nálezu toľkých tiel je zhrozený.

 „Nikdy by mi nenapadlo, že bude niekto schopný dať do takéhoto auta ľudí. Auto musí byť vzduchotesné a  chladiaci agregát v ňom iba recykluje vzduch zvnútra, aby sa ušetrila energia a CO2.“ Dodal, že z nadstavby by sa dalo dostať iba čakanom, lebo ide o tzv. holandský panel a  dvere majú hrúbku 85 mm, pričom sa osádzajú do antikorového rámu a  kovania, aby ich tovar pri nehode nevyrazil. „Zvnútra nie je šanca tie dvere otvoriť a ak šiel aj chladiaci agregát, bol tam hluk a tých ľudí nemohol počuť nikto ani zvonku,“ uviedol konateľ HLM s  tým, že plocha je vyrátaná na 70 bravčových polovíc.

Autá na prevoz takéhoto tovaru musia vydržať nárazy zamrznutých bravčových polovíc o stenu, auto musí vydržať ako tank, materiál sa nesmie otvoriť, inak vzniká hniloba. „Myslím, že to auto použili cielene mraziarenské, aby tých ľudí nebolo počuť,a ani termoskener nemal veľa šancí. Chlad je v skrini do -18 stupňov. Je to neľudské, šialené,“ krúti neveriacky hlavou špecialista na úpravy dodávok.

Niektorí zomierali na kolenách po márnom boji dostať sa von. Ďalší skrčení, natlačení na seba bez pomoci v hodine ich smrti. Dospelí, deti, muži, ženy… Záber uverejnil denník Krone Zeitung, prevzali ho ďalšie noviny. Dokumentuje obludnosť utečeneckej katastrofy. Namiesto riešenia problému utečencov sa rozbieha v Rakúsku pátranie po autorovi fotografie. Podľa policajného šéfa Petra Doskozila je zrejmé, že záber bol vyhotovený ako dôkazový materiál niektorým členom policajného či zdravotníckeho štábu.