Fisker Atlantic

754

Autosalón v New Yorku priniesol veľmi dôležitú novinku pre domáceho výrobcu Fisker. Odhalil tu nový model Atlantic, ktorý bol pôvodne označovaný ako Nina alebo Project Nina. Atlantic sa má stať druhým modelom automobilky. V porovnaní s Karmou bude auto lacnejšie a kompaktnejšie, no poháňať ho má vylepšený pohonný systém.

Sexi šaty od talentovaného dizajnéra
Svoju príslušnosť k rodine Fisker sa nový model nijako nesnaží zakrývať, práve naopak. Pri zbežnom pohľade na auto si ho možno ľahko pomýliť s Karmou. Atlantic má však kompletne nové všetky panely karosérie. Pohľad z profilu odhaľuje skrátený rázvor i celkovú dĺžku, Fisker prirovnal Atlantic veľkosťou k Audi A5. Silueta kupé-sedanu ostala zachovaná. Dojem kupé umocňujú skryté kľučky zadných dvier.

Atraktívna je presklená trojdielna strecha, ktorý plynulo prechádza do zadného okna. Časti veľkých kolies sú lakované rovnakým čerešňovým lakom ako karoséria. Typický tvar prednej masky dopĺňajú diódové predné svetlomety, diódy tvoria aj zadné svetlá. Atlantic vďaka všetkým prvkom pôsobí veľmi originálne a príťažlivo. Henrik Fisker má na svojom konte autá ako Aston Martin DB9, Artega GT či BMW Z8, na Atlanticu opäť ukázal svoj talent.

Automobil priateľský k životnému prostrediu
Interiér auta má byť pohodlný a luxusný. Podobne ako v Karme má byť kompletne vytvorený z recyklovaných materiálov či prirodzene odumretého dreva, aby znížil svoj dopad na životné prostredie. Atraktivitu auta v časoch environmentálnych tlakov zvyšuje aj pohon, ktorý charakterizujú štítky EVer na karosérii. Znamenajú Electric Vehicle extended range, teda elektrické vozidlo s predĺženým dojazdom.

Na pohon auta slúžia elektromotory zásobované akumulátorom, auto by malo byť schopné absolvovať niekoľko desiatok kilometrov bez lokálnych emisií. Pri vybití batérie alebo stlačením tlačidla sa naštartuje dvojlitrový štvorvalec, ktorý batériu dobíja a nemá žiadne mechanické spojenie s kolesami automobilu. Sériovo je elektrinou poháňaná zadná náprava, Atlantic však bude na želanie k dispozícii aj s pohonom 4×4.

Bližšie technické detaily o novinke zatiaľ Fisker nezverejnil. Povráva sa, že benzínový generátor by mal pochádzať od BMW, na rozdiel od Karmy s agregátom koncernu General Motors. Atlantic označuje výrobca stále ako koncept, sériová podoba by sa však od neho mala líšiť len v detailoch. Jej odhalenie môžeme očakávať ešte v tomto roku.

Martin Vrana