Legenda sa vratila: Honda NSX

1376

V januári tohto roku debutovala v Detroite Acura NSX, nový superšport značky Honda a teraz sa prvýkrát predstavuje tiež s logami materskej značky, takže NSX si odkrúca európsku premiéru, ale Honda NSX de facto svetovú.

Japonci zatiaľ dávkujú informácie veľmi pozvoľna a pomaly, predaj zrejme začne až v druhej polovici tohto roka, ak nie na sklonku a na konečne špecifikácie je teda dosť času, poďme si teda zhrnúť dostupné informácie, doplnené o drobnosti z najnovšej tlačovej správy a pochopiteľne tiež nové fotky s výsostnými znakmi Hondy.

Finálny rozmery kupé sú 4470 x 1940 x 1215 mm a rázvor 2630 mm, oproti štúdii teda vo všetkých smeroch ľahko povyrástol. Srdcom vozidla je pred zadnou nápravou pozdĺžne uložený šesťvalec, ktorý bol konštruovaný s ohľadom na dosiahnutie čo najnižšieho ťažiska, tomu sú prispôsobené rozvody a V6 má tiež suchú kľukovú skriňu. Preplňovanie zaisťujú dve turbodúchadlá a motor je doplnený elektromotorom a spojený so zadnými kolesami o rozmere 295/30 R 20 (ráfiky 11J x 20) prostredníctvom deväťstupňovej dvojspojkovej prevodovky, obsluhované kovovými pádlami pod volantom. Predné kolesá s obutím 245/30 R 19 (ráfiky 8,5J x 19) uvádza do pohybu dvojice menších elektromotorov, ktorých hlavnou funkciou je vektorovanie krútiaceho momentu v zákrutách.

Honda tomu hovorí Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (SH-AWD) a zatiaľ stále tají jeho parametre, bude však mať „cez 550 koní“ a pochopiteľne obrí krútiaci moment. Silu pohonného systému krotia karbonkeramické brzdy so šiestimi piestikmi na predných a štyrmi na zadných strmeňoch, ktoré navyše plní úlohu podporného stabilizačného systému AHA, ktorý v prípade potreby mierne pribrzďuje jednotlivé kolesá.

Systém IDS (Integrated Dynamic System) upravuje spätnú väzbu spaľovacieho motora, elektromotora, prevodovky a podvozku a tiež hlučnosť motora na základe požiadavky vodiča a jazdných podmienok. Ponúka režimy Quiet, Šport, Šport + a Track. Režim Quiet umožňuje jazdiť nízkou rýchlosťou na krátke vzdialenosti len s elektromotorom. Prepnutie z režimu Sport do režimu Sport + a ďalej do režimu Track, zabezpečí zlepšenie reakcií všetkých dotknutých systémov.

Karoséria vozidla je na rozdiel od pôvodného celohliníkového NSX tvorená kombináciou hliníka, ocele, karbónu a kompozitného plastu. V interiéri Honda sľubuje sedadlá, kombinujúci bočné vedenie a komfort, komunikáciu s palubnými systémami vozidla zaisťuje TFT displej, ovládaný centrálnym ovládačom na stredovom tuneli.

Honda NSX sa bude vyrábať pre celý svet v závode PMC (Performance Manufacturing Centre) v Marysville v štáte Ohio, kde bude kombinovaná strojné výroba s výrazným podielom ručnej práce približne stovky špecialistov na malé série. Predaj by mal začať v druhej polovici tohto roka.