Maserati GranTurismo Sovrano DMC

1876

Úprava nazvaná DMC Sovrano sa od bežného Maserati GT líši na prvý pohľad. V prednej časti je nový nárazník, ktorý je kópiou dielca zo špičkovej verzie MC Stradale. Predná kapota má uprostred nasávanie vzduchu, ktorý na stranách vypúšťa štvorica „žiabrov“. Bodykit pokračuje novými krytmi spätných zrkadiel s talianskou trikolórou a výraznými prahmi.

Vizáž v znamení uhlíkových vlákien

V zadnej časti upúta nárazník s mohutným difúzorom a štvoricou výfukových koncoviek. Poslednou karosárskou úpravou je rozmerná odtrhová hrana na veku batožinového priestoru. Všetky dielce sú vyrobené z karbónu. Niektoré časti odhaľujú štruktúru uhlíkových vlákien, iné sú pokryté matným čiernym lakom alebo výraznou modrou metalízou.
Matný čierny lak pokrýva tiež lištu medzi zadnými svetlami, značku automobilu i disky kolies. Tie pochádzajú z produkcie DMC, na prednej náprave majú priemer dvadsať palcov a obuté pneumatiky s mierami 255/30 R20. Na zadnej osi sa točia ešte o palec väčšie disky, obutie má rozmery 305/30 R21.

V hlavnej úlohe kompresor

Maserati je bližšie k vozovke vďaka novým pružiacim jednotkám, ktoré okrem tuhšej charakteristiky znižujú auto o tri centimetre. Výkon 4,7-litrového osemvalca výrazne zvyšuje prepĺňanie kompresorom, titánový výfukový systém a preprogramovanie riadiacej jednotky. Motor dosahuje výkon 434 kW (590 k) a krútiaci moment 472 Nm.

V DMC nevynechali ani interiér. Pôvodné predné „kreslá“ nahradili škrupinové sedadlá s karbónovou konštrukciou. Interiér je prečalúnený kombináciou kože a alcantary v modro-čiernej kombinácii. Zmeny završujú hliníkové pedále a upravený volant. O cenách jednotlivých prvkov tuner nehovorí.

Martin Vrana