Mercedes-Benz C 220 d kupé: Nečakaná natriasaná

894

Kamkoľvek céčkom kupé prídete, vzbudíte pozornosť. Dizajnová spriaznenosť s triedou S kupé je snáď ešte väčšia ako v prípade sedanov. Nezasvätení si tak vozidlo pokojne pomýlia a hádajú mu ďaleko vyššiu cenu ako 55 tisíc eur v prípade testovaného exempláru. Dobrý dojem vo vás zanechá aj interiér – sedí sa športovo nízko, kvalitne čalúnený volant padne príjemne do ruky.

Po dôkladnejšom skúmaní však odhalíte aj menej príjemné veci: stredový panel občas povrzává a pri pútani sa musíte naťahovať nepríjemne do zadu. Za podávača pásov si 300 eur rozhodne priplaťte. Zadné sedadlá sú síce rozmerné, miesta však ponúkajú poskromne. Za vyššieho vodiča už sa dozadu nikto neposadí.

Ľahkým sklamaním bola nižšia kultivovanosť vznetového štvorvalca, ktorému sa typický klapot nedarí príliš dobre maskovať. Na rozdiel od práve končiacej generácie éčka nedokáže ani slabšia verzia byť tak tichá, ako by si vodič mercedesu prial. V porovnaní s novým dvojlitrom z radu OM654 s nižším zdvihom i kompresným pomerom vynikne hlučnosť ešte mnohonásobne viac. Po dynamickej stránke výhrady nemáme, zrýchlením by mal užívateľa uspokojiť. Spotreba sa drží v rozumných medziach, na okreskách a na diaľnici (v 130 km/h točí motor 1600 ot) sa bežne vojdete do 6,5l/100km, v meste počítajte s konzumáciou okolo osem litrov.

Deväťstupňová prevodovka pracuje hladko, rýchlo a predovšetkým intuitívne. V režimoch Eco a Comfort väčšinou radí ešte pred 2000 ot a využíva vysokého krútiaceho momentu 400 N.m dostupného už od 1400 ot. Opraty jej povolí módy Sport a Sport+, nechávajúc motor pracovať vo vyšších otáčkach v prospech rýchlejšej reakcie na prudké pridanie plynu. Navyše sa citeľne zníži účinok posilňovača riadenia.

Testovaná verzia bola obutá do väčších 18 „kolies AMG (k dispozícii sú až dvadsiatky), čo v kombinácii s príplatkovým športovým podvozkom rozhodne neprispieva ku komfortu. Prejazd väčších nerovností sprevádzajú nepríjemné rázy a na nekvalitnom povrchu dochádza aj k občasnému odskakovania kolies. Jazdu si teda začnete užívať až na hladkých cestách, kde vynikne presné, strmé riadenie a vysoká stabilita aj v rýchlych zákrutách.

Cenovo aj výkonovo sa Mercedes- -Benz C 220 d kupé s automatom (40 600 eur) nachádza medzi konkurenčnými BMW 418d / 110 kW (38 000 eur) a 420D/140 kW (44 800 eur). Najlacnejšie zaobstaráte Audi A5 2.0 TDI/140 kW za 35 000 eur.