Volvo je pripravené skoncovať s turbodieslom

953

Švédska automobilka Volvo o sebe dáva v poslednej dobe dosť vedieť, nie je to zase tak dávno, čo prišla s ideou, že v prémiovej triede už nie sú potrebné šesť- a osemvalce a aj do svojich najväčších áut už dáva iba štvorvalcové motory. Môžete si o tom myslieť svoje, každopádne teraz je tu zasa s pomerne prekvapivým rozhodnutím. V súvislosti nielen s aférou Dieselgate, ale aj stále sa sprísňujúcimi emisnými limitmi došli u Volva k názoru, že nastal čas, rozlúčiť sa aj s turbodieslom.

Ale nebude sa jednať o nejaký rázny škrt, šéf automobilky Hakan Samuelsson povedal americkému magazínu Car and Driver, že sa diesle budú „postupne vyraďovať“ v priebehu ďalších približne desiatich rokov. Na túto tému prišla reč v súvislosti s konceptom novej generácie radu 40, ktoré budú poháňané novým plug-in hybridným systémom T5 Twin Engine.

 Volvo je vraj potenciálom hybridu nadšené, mal by mať menšie emisie CO2 než diesle a pritom „viacmenej rovnaký výkon a krútiaci moment“. Zatiaľ je to neoficiálne, ale T5 by malo vypúšťať menej ako 95g CO2 na kilometer. Naopak diesle vníma v súvislosti s tvrdšími emisnými štandarmy ako drahé na výrobu, servis, ale aj prevádzkové náklady a s obťažujúcimi úkonmi v podobe dolievanie rôznych tekutín na zabezpečenie príslušných chemických reakcií vo filtroch a katalyzátoroch.

Nemožno tým pádom automaticky predpokladať, že nová štyridsiatka už sa bude ponúkať výhradne buď iba s downsizovanými benziňákmy alebo hybridmy, ale stať sa to kľudne môže. Ostatne taký Lexus si na tom postavil image a Toyota sa snaží kombináciou výbav a ceny zákazníkov od dieslov odradiť…