Minister spresnil, že sú vytypované projekty diaľnic za 130 miliárd Kč (5,08 miliardy eur), ktoré by sa mohli financovať zo súkromných zdrojov.
Pokiaľ by o PPP projekty nemali záujem české firmy, chce sa minister obrátiť na zahraničie. Chce sa opýtať aj Číny „ako lacno by mohla stavať v Česku“.
Jeho plán ráta s tým, že by stavbári dostali peniaze späť z mýtneho. S tým súhlasí aj spoločnosť Kapsch, ktorá má na mýtne v ČR do roku 2016 monopol. Minister povedal, že s vedením firmy už rokoval. Je ochotné prenechať mýtne vybrané na nových úsekoch stavbárom. Kapsch rovnako postupuje aj v Rakúsku.
Ak by mala súkromná firma postaviť diaľnicu na svoj účet, a potom svoje náklady dostať späť z mýtneho, potrebuje štátnu garanciu. V prípade, ak by intenzita premávky na diaľnici bola nižšia, než sa očakávalo, a na poplatkoch za jej používanie by vybrala menej, rozdiel by musel hradiť štát. Tak to funguje vo Fínsku, Švédsku, Taliansku či v Portugalsku, kde sa diaľnice formou PPP, teda partnerstva súkromných a verejných prostriedkov budujú.
Informoval o tom český denník Hospodářské noviny na svojom internetovom servere iHNed.cz.