Automobilka Ferrari má vo svojej ponuke luxusné a patrične výkonné GT s interiérom pre štvoricu cestujúcich prakticky nepretržite od začiatku šesťdesiatych rokov. Za počiatok línie možno označiť model 250 GT 2 + 2, zatiaľ čo posledným príspevkom je tohtoročná novinka GTC4Lusso.

gtc4lusso 03

V porovnaní s ľahkými šesťvalcami Dino, resp. ich osemvalcovými nástupcami a dvojmiestnymi dvanásťvalcovými modelmi priťahovali štvormiestne Ferrari prakticky bez výnimiek staršiu a váženejšiu klientelu.

To sa však podľa informácií, ktoré Ferrari poskytlo britskému magazínu Autocar, v posledných rokoch pomerne zásadne mení. Môže za to pritom razantné zmena v prístupe k návrhu a prevedenie štvormiestnych modelov maranellskej značky.

gtc4lusso 04

Prakticky od už spomínaného modelu 250 GT 2 + 2 až po 612 Scaglietti predstavovalo Ferrari pomerne konvenčné veľké dvojdverové kupé s dizajnom, ktorý viac či menej zodpovedal aktuálnym módnym trendom.

K zásadnému zlomu však došlo v roku 2011, kedy sa na autosalóne v Ženeve predstavilo Ferrari FF. Práve tento model so svojou trojdverovou karosériou začal priťahovať výrazne mladších zákazníkov ako jeho predkovia.

gtc4lusso 05

Tento trend potom len potvrdzuje v tomto roku uvedený model GTC4Lusso. Podľa Ferrari je totiž vek majiteľov tejto dvojice štvormiestnych vozidiel v priemere o 10 rokov nižší ako u predchádzajúceho 612 Scaglietti.

gtc4lusso 01

K výraznej zmene nedošlo avšak iba v prípade veku. Podľa dostupných informácií nemali štyria z desiatich záujemcov o vozidlá FF alebo GTC4Lusso nikdy predtým žiadne Ferrari a majitelia týchto modelov s nimi najazdia o 50% viac kilometrov než vlastníci 612 Scaglietti.