Paríž sa bojí odlivu turistov, spasiť ju má brožúra slušného správania

716

Metropola chce svoju povesť zachrániť, preto vydala príručku, ako sa majú Parížania k turistom správať.

Sami šéfovia organizácií z cestovného ruchu totiž upozorňujú na to, že parížski taxikári, čašníci či predavači rokujú s cudzincami často hrubo – sú nezdvorilí, neochotní alebo nie sú schopní prehodiť v cudzom jazyku často ani základné vety.

Paríž preto rozbieha kampaň, ktorá ma takúto prax zmeniť a prezentovať mesto ako miesto, ktoré potrebám turistov rozumie. Vydala preto šestistránkovou príručku s názvom „Hovoríš turisticky?“, V ktorej zoznamuje Paríž s lepšou etiketou.

Brožúra obsahuje pozdravy v ôsmich jazykoch vrátane nemčiny, čínštiny či portugalčiny a obsahuje rady, ako sa cudzincom zapáčiť tak, aby minuli čo najviac peňazí. Základný návod spočíva v znalosti odlišných prejavov správania jednotlivých kultúr a ich rešpektovanie. „Napríklad Briti uvítajú, keď ich oslovíte krstným menom. Talian ocení, keď mu potrasiete rúkou, a Američan bude rád, keď sa bude dobre orientovať v cenách tovarov,“ informuje príručka.

O Číňanoch sa brožúra zmieňuje ako o „horlivých zákazníkoch“, ktoré potešia úsmev a pozdrav v ich jazyku. Príručka tiež zdôrazňuje, že Číňania patria k najrýchlejšie rastúcej klientele a je preto dobré sa im venovať.