IT: Slovenské firmy sú na online trhoch v strednej Európe najaktívnejšie

540

„Slováci jasne vedú tak v dynamike, ako aj v dopytovom obrate, kde sú jednoznačnými lídrami regiónu,“ povedal dnes na tlačovej konferencii v Bratislave Otto Kočí zo spoločnosti B2M.cz, ktorá na Slovensku prevádzkuje dopytový systém 123dopyt.sk.
Celkový počet zadaných dopytov po internete dosahuje na slovenskom trhu približne 7300 mesačne. Najväčší záujem je o stavebné práce a materiál alebo strojné vybavenie. V medziročnom porovnaní sa záujem o virtuálne hľadanie dodávateľov na Slovensku zvýšil o štvrtinu.
„Rozvoj technológií a internetu umožnil preniesť výberové konanie z prostredia štátnych zákaziek či veľkých korporácií i medzi malé a stredne veľké firmy,“ konštatoval Kočí a dodal, že medzi najväčšie výhody pre dopytujúcich patria predovšetkým rýchlosť získania ponúk, pravdepodobné zníženie ceny a v neposlednom rade úspora času a prostriedkov pri hľadaní vhodného dodávateľa.
Jednoznačným lídrom je Slovensko v obrate zadávaných dopytov. „Kým v susednom Česku bol v januári dopytovaný tovar a služby za 50 miliónov eur, na Slovensku to bolo neuveriteľných 110 miliónov eur,“ zhodnotil Kočí.
Dopytový systém predstavuje platformu, kde sa párujú najvhodnejší dopytujúci a dodávatelia. Približne 60 % dopytujúcich dostane medzi 3 až 15 ponúk.