Jedna z najväčších leteckých katastrof sa odohrala 1. júla roku 2002. Pri obrovskom nešťastí sa tu zrazili dve dopravné lietadlá, a to priamo vo vzduchu! V jednom z nich letelo cez päťdesiat ruských detí, ktoré sa tešili na dovolenku v Barcelone. Pri nehode všetky zahynuli. Slovo si potom vzal jeden z rodičov zosnulých detí a zavraždil riadiaceho letovej prevádzky, ktorý mal vtedy lietadla nad Bodamským jazerom na starosť.

V osudnú noc mal riadenie lietadiel nad danou oblasťou na starosť Peter Nielsen

V osudnú noc mal riadenie lietadiel nad danou oblasťou na starosť Peter Nielsen. Jednalo sa o veľmi skúseného riadiaceho zo spoločnosti Sky Guide. Jeho smena ale nepatrila medzu najbežnejšie. Vo firme bola zrovna nariadená údržba a Nielsenové systémy tak museli pracovať len vo veľmi obmedzenom režime. Skúsenému pracovníkovi tak aj napriek jeho vedomostiam pretekala práce cez hlavu. Mal síce k dispozícii ešte jedného z kolegov, ale ten si dopriaval časté pauzy. Hoci bolo jeho správanie proti regulám, vedenie spoločnosti dlhodobo podobné správanie tolerovalo.

Nákladný Boeing 757 a Tupolev 154 plný ľudí leteli

Kým si Nielsenov kolega dopriaval odpočinku, Peter „odbavoval“ jedno lietadlo za druhým. To malo za následok, že si nevšimol dva k sebe blížiacich sa lietadiel. Aby toho nebolo málo, nákladný Boeing 757 a Tupolev 154 plný ľudí leteli v rovnakej výške. Letectvo je na podobné situácie pripravené. Moderné lietadlá sú vybavené systémom TCAS. Keď sa lietadlá k sebe priblížia, systémy spolu začnú komunikovať a pilotom oboch lietadiel nariadia taký manéver, aby sa obe lietadlá navzájom vyhli.

Systém nariadil Boeingu klesať a Tupolevu stúpať – problém by bol týmto zažehnaný. Prácou zahltený Nielsen ale netušil, čo systém pilotom zadal a pilotovi ruského Tupolev nariadil slovami klesania. Piloti Boeingu dodržali pokyny systému TCAS a zahájili tiež pokles, ale nemohli okamžite informovať Nielsena, pretože ten sa v tú dobu venoval ruskému lietadlu.

V Jaroslavli ukončili vyšetrovanie tragédie hokejistov Lokomotivu. Pred súd ide vedúci letovej prevádzky.

Ruskí piloti ignorovali inštrukcie ku stúpaní vydané systémom TCAS, namiesto toho poslúchli inštrukciu letového dispečera a zahájili zostup. Z tohto dôvodu obidve dve lietadlá začala klesať. Piloti si nakoniec chybu uvedomili, ale bolo už neskoro. Obe lietadlá sa vo vzduchu v plnej rýchlosti zrazili.

S bohatou dedičkou sa zrútilo lietadlo, zomrela pred svojou svadbou, pri návrate z rozlúčky

V ruskom lietadla zahynuli aj deti a manželka ruského architekta Vitalija Kalojeva. Ten označil za vinníka riadiaceho Petra Nielsena, vyhľadal si za pomoci súkromného detektíva Nielsenovu adresu a pred zrakmi jeho rodiny vrátane detí Kalojev riadiaceho dobodal.

Cateringový kráľ zahynul v hydroplánu aj s rodinou. Zamestnával pol milióna ľudí

Švajčiarska polícia vraha čoskoro zatkla v miestnom hoteli a v roku 2005 bol násilník odsúdený za vraždu. V novembri 2007 bol prepustený, pretože súd uznal, že zabíjal v nepríčetný stave. V Rusku bol Vitalij Kalojev velebený a po prepustení s veľkou gráciou privítaný. V súčasnej dobe je námestníkom ministra stavebníctva.