Ferrari už nemusí byť len červené

973

Keď sa povie Ferrari, drvivej väčšine napadne ako prvé nízke červené auto za veľa peňazí. Kedysi to skutočne takmer bezvýhradne platilo. Dnes je však realita iná, všeobecný trend diktuje individualizáciu a majitelia Ferrari nie sú omilostení.

Vlastníctvo automobilu značky Ferrari garantuje určitú mieru originality, keďže samo o sebe dostatočne odlišuje „horných desaťtisíc“ od zvyšku sveta. Avšak ten, kto si ta

Štatistiky Ferrari hovoria, že kým na začiatku deväťdesiatych rokov sa vyrábalo 85 % maranellských klenotov v červenej farbe, v posledných rokoch sa dominancia červenej zredukovala na 45 %. Navyše budúci zákazníci Ferrari majú viac možností, ako svojho nového miláčika oblečú.

TIP: Ferrari Superamerica 45: Exkluzívny jedináčik

V poslednej dobe sú veľmi populárne dvojfarebné lakovania a treba povedať, že nie výlučne pri drahých a exkluzívnych automobiloch. Ferrari ponúka zákazníkom kontrastné farby. Jednou je lakovaná strecha, druhou zvyšok „plechariny“.

Ferrari nedávno vyvinulo a predstavilo novú lakovaciu techniku, ktorá prepožičiava vozidlu vďaka trom separátnym vrstvám laku nevídaný lesk. Takéto lakovanie má navyše perleťovú úpravu, takže pri zmene uhla dopadu svetla sa oči nestačia diviť. Podiel špeciálnych lakov stúpol z jedného percenta na začiatku milénia na 10 % v roku 2010.

Personalizačný program Maranella umožňuje budúcim zákazníkom úplnú slobodu pri voľbe farby. Stačí doniesť vzorku, podľa ktorej špecialisti namiešajú identický odtieň. Ak by ani to nestačilo, Ferrari ponúka aj 10 odtieňov s historickou hodnotou, ktoré sú inšpirované vozidlami Ferrari z päťdesiatych a šesťdesiatych rokov.

Martin Vrana