Red Bullu sa dominancia Mercedesov v F1 nepáči

740

V nedeľňajšej Veľkej cene Austrálie za sebou víťaz Lewis Hamilton a jeho tímový kolega Nico Rosberg nechali súperov o viac ako pol minúty. Predstavitelia Red Bullu volajú hneď v úvode sezóny po úprave pravidiel, aby sa zamedzilo dominancii Mercedesu, ktorý ovládol otváraciu Grand Prix Austrálie. Mercedes im odporúča Múr nárekov

Poradca tímu Red Bull Helmut Marko dokonca naznačil, že by štvornásobní víťazi Pohára konštruktérov z rokov 2010–2013 mohli v majstrovstvách sveta skončiť.

Mercedesy ovládli minulú sezónu F1 a svoju suverenitu si preniesli aj do nového ročníka. V nedeľňajšej Veľkej cene Austrálie za sebou víťaz Lewis Hamilton a jeho tímový kolega Nico Rosberg nechali súperov o viac ako pol minúty.

Okamžite sa z radov konkurenčných tímov začalo hovoriť o „nude“. Poradca Red Bullu Marko naznačil, že by mohol o formulu 1 stratiť záujem majiteľ tímu Dietrich Mateschitz, spoluzakladateľ firmy na energetické nápoje.

„Situáciu budeme rozoberať a rovnako ako každý rok budeme porovnávať náklady a výnosy. Ak budeme veľmi nespokojní, môžeme uvažovať o odchode z F1. Áno, je tu nebezpečenstvo, že pán Mateschitz stratí svoju vášeň pre formulu,“ povedal Marko.

Poradca tímu Marko tak nadviazal na výroky šéfa stajne Christiana Hornera, ktorý vyzval funkcionárov k úprave pravidiel, aby sa vyrovnali rozdiely medzi konkurenciou. Red Bull prežil nevydarený štart do sezóny – Austrálčan Daniel Ricciardo bol šiesty a súperi ho predbehli o jedno kolo, Rus Daniil Kvjat sa dokonca kvôli poruche prevodovky nedostal ani na štart.

„Keď sme vyhrávali, a to sme nikdy nevyhrávali s takým náskokom ako Mercedes, boli zakázané dvojité difúzory, boli posunuté výfuky, boli zakázané ohybné časti karosérie, uprostred sezóny bolo zmenené mapovanie motora. Robilo sa všetko pre to, aby nás zabrzdili,“ uviedol Horner. „A netýkalo sa to len nás, ale aj McLarenu či Williamsu v predchádzajúcich rokoch.“

Podľa Hornera by teraz mala zasiahnuť Medzinárodná automobilová federácia. „FIA má v rámci pravidiel vyrovnávacie mechanizmy. Myslím, že by sa na to mala pozrieť.“

V Mercedese mali pre ponosy rivalov pramálo pochopenia. „Rozhovory o vyrovnanosti hneď po prvých pretekoch a plakať po nich, to sme v minulosti my nerobili,“ uviedol šéf motoršportu v Mercedese Toto Wolff. „V Jeruzaleme majú takú stenu, kam sa môžete postaviť a sťažovať sa. Možno by mali ísť tam,“ poslal Wolff konkurencii k Múru nárekov.