Toyota auris s mladíckym švihom

878

Auris sa stal súčasťou modelového portfólia značky Toyota iba pred niekoľkými rokmi, pričom nenahradil žiadny z doterajších modelov, ale vyplnil medzeru medzi legendárnou Corollou, ktorá spolu s inováciami trochu rozmerovo podrástla, a malým Yarisom. Spolu s priestorovými modifikáciami Verso oboch súrodeneckých radov sa ponuka značky v segmente malých a kompaktných vozidiel nižšej strednej triedy rozšírila tak, že vybrať si môže skutočne každý. Naviac, ako vidno aj na modelovom rade Auris, široká paleta ponúkaných motorizácií a prevodoviek uspokojí tak hospodárne zmýšľajúcich, ako aj športovo založených vodičov. 

Tohtoročný Auris nastúpil do boja so silnou konkurenciou v tomto segmente predovšetkým osvedčenou technológiou, vysokou kvalitou spracovania a rozšírenou ponukou vybavenia, motorov a prevodoviek. Celkove je na výber až šesť rôznych pohonných jednotiek, tri zážihové a tri vznetové so širokým výkonovým spektrom. Základný motor 1,33 VVT-i  pritom dosahuje spotrebu v kombinovanom cykle menej ako 6 litrov, takže je mimoriadne vhodný pre úsporne jazdiacich vodičov, do mesta či pre ženy-vodičky. Opačný výkonový protipól predstavuje vznetový agregát 2,2 D-4D s výkonom až 177 koní, umožňujúci dynamickú jazdu pri spotrebe iba 5,9 l/100 km v kombinovanom cykle. Všetky Aurisy dostávajú výhradne už len šesťstupňové mechanické prevodovky, čo v tejto kategórii vozidiel nie je bežné. Navyše, motorizáciu 1,6 Valvematic si možno objednať aj s motorizovanou mechanickou šesťstupňovou prevodovkou. 

To, čo robí Toyotu Auris silnou v porovnaní s konkurenciou, je kvalita za dobrú cenu a bohaté vybavenie. Už v základnej verzii má teraz Auris na palube štyri airbagy, výškovo i pozdĺžne nastaviteľný volant, ABS, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, elektrické ovládanie okien, elektrické spätné a vyhrievane zrkadla, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, palubný počítač, klimatizáciu, elektrický posilňovač riadenia, audiosystém s podporou MP3 a WMA,  či dokonca zadné parkovacie senzory. Za príplatok toho môžete dostať ešte oveľa viac, napríklad elektronický stabilizačný systém, tempomat, bluetooth či sedem airbagov vrátane kolenného. 

Tvrdenie, že Auris ponúka veľmi výhodný pomer ceny k úžitkovým vlastnostiam Toyota podporila možnosťou splátkového predaja nových vozidiel Genio 50/50. Znamená to, že za nový Auris stačí zaplatiť pri kúpe akontáciu 50 percent a zvyšok potom začať splácať až po jednom roku s RPMN iba 3,73 %. Alebo po roku doplatiť zvyšných 50 percent bez akéhokoľvek navýšenia konečnej sumy.  Za základný model s motorom 1,33 Dual VVT-i s cenou 12 900 eur teda stačí zložiť 6 495 eur a môžete sa voziť v novom aute už zajtra. 

 

Základné technické údaje

Dĺžka x šírka x výška 4220 x 1760 x 1515 mm

Rázvor 2600 mm

Hmotnosť 1720 kg

Pneu 205/55 R 16

Objem palivovej nádrže 55 l

Objem batož. priestoru 354 l

Zážihové motory 1,33 Dual VVT-i 1,6 Valvematic 1,8 Valvematic

Zdvih. objem 1329 cm3 1598 cm3 1798 cm3

Max. výkon 74 kW 97 kW 108 kW

pri otáčkach 6000 min-1 6400 min-1 6400 min-1

Krút. moment 132 N.m 160 N.m 180 N.m

pri otáčkach 3800 min-1 4400 min-1 4000 min-1

Max. rýchlosť 175 km/h 195 km/h 200 km/h

Kombinovaná spotreba    5,9 l 6,5 l 6,6 l/100 km

Vznetové motory 1,4 D-4D 2,0 D-4D 2,2 D-4D

Zdvih. objem 1364 cm3 1998 cm3 2231 cm3

Max. výkon 66 kW 93 kW 130 kW

pri otáčkach 3800 min-1 3600 min-1 3600 min-1

Krút. moment 205 N.m 310 N.m 400 N.m

pri otáčkach 1800 min-1 1800 min-1 2000 min-1

Max. rýchlosť 175 km/h 195 km/h 210 km/h

Kombinovaná spotreba    4,7 l 5,2 l 5,9 l/100 km