V hurbanovskom pivovare pred 40 rokmi vyrobili prvé balenie piva v plechovke

2256

Išlo o jednu z najvýznamnejších inovačných a investičných akcií v potravinárstve vôbec, keďže plniaca linka na plechovkové balenie v pivovare Hurbanovo bolo prvou plechovkovou linkou nielen vo vtedajšom Československu, ale aj v celej východnej Európe.
      Plechovky s typickým dizajnom a výrazným logom značky Zlatý Bažant boli primárne určené na export, na zásobovanie československých diplomatických misií v zahraničí a ďalších významných podujatí. Pre domácich spotrebiteľov bolo pivo v plechovke dlho nedostupným artiklom.
      V spoločnosti sa rozhodli pripomenúť si 40. výročie plnenia piva do plechoviek výrobou limitovanej série retroplechovky v pôvodnom dizajne z roku 1971. Do obchodnej siete dodajú 55.000 multibalení v štýlovom retrodizajne, kde okrem plechovkového nájde záujemca aj tri kusy fľaškovej dvanástky Zlatý Bažant.
      Hurbanovsky pivovar bol od začiatku budovaný ako vzorový a Zlatý Bažant sa mal ako jediné slovenské pivo vyvážať aj do zahraničia. Vďaka modernej technológii a vysokej kvalite sladu v relatívne krátkom čase prenikol Zlatý Bažant aj na svetové trhy a okrem najväčšieho odberateľa, ktorým bol vtedajší ZSSR, sa exportoval aj do NDR, Poľska, Dánska, na Island, do Tunisu, Rakúska a Grécka a ďalších krajín.
      Vstup zahraničného investora – holandskej spoločnosti Heineken v roku 1995 a vložené investície urobili z hurbanovského pivovaru podnik s ročnou kapacitou 2.000.000 hektolitrov. Sladovňa s kapacitou 145.000 ton sladu ročne je zároveň najväčšou a najmodernejšou sladovňou v strednej a východnej Európe. Vďaka kvalite piva zakúpilo licenciu na jeho výrobu Maďarsko, Česko, Rusko a Bielorusko. Zmenilo sa aj smerovanie exportu a v súčasnosti sa vyváža do 14 krajín sveta, pričom najväčšie objemy smerujú do Poľska, Švédska, Kanady a USA.