Cvičenie, ktoré nás baví

224

&aacu

 

Lietanie v oblakoch na Jukari Fit to Fly

Cvičenie, počas ktorého „lietate“, bolo vyvinuté po tom, ako spoločnosť Reebok zrealizovala prieskum, v ktorom sa pýtala žien, čo im najviac chýba pri klasickom cvičení. Väčšina žien priznala, že okrem tvrdej driny by si chceli hodinu cvičenia užiť, vyskúšať niečo zábavné a nové. Reebok spravil sprte;vny krok a prizval na spoluprácu známu artistickú skupinu Cirque du Soleil. Spoločne pripravili a uviedli na trh Fit to Fly. Počas hodiny Jukari sa cvičí na špeciálne skonštruovanom zariadení s názvom FlySet. Toto zariadenie sa skladá z dvoch na strope zavesených pevných lán s pútkami v rôznych výškach. Pri cvičení sa do nich vkladá oceľová hrazdička. Žena si za hodinu posilní a pretiahne celé telo a zažije vzrušujúci zážitok z lietania. Hodiny Jukari sa praktizujú zatiaľ len v 12 krajinách sveta.Je však len otázkou času, kedy sa cez workshopy dostanú aj k nám, alebo si kúpite v Intersporte Fit to Fly set a stanete sa slovenským Jukari priekopníkom. Ďalšou výhodou je, že pri Jukari určite nebudete cvičiť v preplnenej sále. Počet cvičiacich osôb je obmedzený na 12. Určite si užijete veľa zábavy, pretiahnete celé telo a spálite prebytočné kalórie.

 

Efektívny tréning s BOSU 

Táto modrá pologuľa s pevným dnom k nám prišla z Ameriky pôvodne ako rehabilitačná pomôcka, ktorá sa časom zmenila na hit všetkých hodín aerobiku. Dôvodom, prečo si užijete na cvičení s BOSU veľa zábavy, je, že tento polbalón je nestabilný a udržať sa na ňom pri opakovaní cvikov po trénerovi je fuška a zábava zároveň. Vďaka BOSU si v porovnaní s inými cvičeniami rýchlejšie vyformujete telo, zlepšíte si koordináciu, držanie tela, kondíciu a hravo spálite aj prebytočný tuk. BOSU aerobik, pilates alebo cvičenie sa na Slovensku pomerne dobre udomácnilo, a tak si ho budete môcť vyskúšať v každom lepšom fitnescentre.  

 

Petra: BOSU som videla prvýkrát na hodine aerobiku, keď som si pomýlila sály a mala som málo odvahy zdrhnúť z cvičenia. Vyskúšala som to a teraz by som už nemenila. BOSU kombinujeme s tanečnými choreografiami, aerobikom a nakoniec na nich posilňujeme (skúste si to predstaviť podobne ako cvičenie s nestabilným steperom). Teším sa na každú hodinu aj preto, lebo sama na sebe vidím výrazné výsledky.

 

Spaľovanie tukov na Zumbe 

Je najmä pre tých, ktorí nemajú radi klasický aerobik, posilňovňu, ale radšej si idú zatancovať. Diskotéku si pokojne môžete presunúť na denný čas a vyblázniť sa na hodine Zumby. Zumba spája latinskoamerické (Salsa, Merengue, Flamenco, Cha-Cha, Samba), exotické tance (Calypso, Belly Dancing) a aerobné pohyby. Takže ruka hore a šup na hodinu Zumby! 

 

Magdalena: Zumba je super. Človek sa odreaguje, vypotí všetko, ak nie viac, zlá nálada neexistuje, a aj keď so zlou prídeš, odchádzaš s vynikajúcou. Zumba je však pre tých ľudí, čo majú radi latino. Ak k nim nepatríte, nebude to nič pre vás. Kroky a choreografie sú jednoduché, aj keď sa na prvej lekcii možno nebudete celkom chytať, no stojí to za to!

 

Zázračná tyč á la Flexi Bar 

Cvičenie s touto na prvý pohľad obyčajnou tyčou, je skvelé pre ženy aj mužov, ktorí si chcú vyformovať najmä oblasť paží, drieku a chrbta. Hlavným cieľom je naučiť sa rozkmitať Flexi Bar (existujú tri rôzne ťažko rozkmitateľné Flexi Bary) a správne ho uchopiť, aby jemne kládol odpor a aktivoval tak hlboké svaly. Pravidelným chvením, resp. kmitaním, dosiahnete kondičný aj silový tréning odbúravajúci tuky. Cvičenie s Flexi Barom vás dokáže nadobro zbaviť bolesti chrbtice, vyrovnať svalové nerovnosti a zlepšiť celkové držanie tela. 

 

Roman: Flexi Bar som prvýkrát vyskúšal na hodine u osobného trénera. Na prvý pohľad to vyzeralo celkom banálne rozkmitať takúto vecičku, no pravdupovediac, je to pekelná „makačka“, a hlavne, treba sa na to počas prvých tréningov dosť sústrediť. „Svalovica“ je však zaručená. 

 

Zabijak celulitídy a formovač svalov Power Plate 

Zláka každú fanatičku, ktorá chce zhodiť prebytočné kilogramy, zbaviť sa zákernej pomarančovej kože a každého chlapa, čo chce za čo najkratší čas nabrať svalovú hmotu. Vďaka vibráciám sa počas cvičenia aktivuje vysoký počet svalových vlákien, ktoré sú pri bežnom tréningu nepoužívané. Vibrovanie produkuje strečové reflexy, ktoré s ohľadom na frekvenciu rýchlo a intenzívne zmršťujú svalové vlákna, a to 30 – 50-krát za sekundu. Vďaka tréningu na Power Plate za 10 minút dosiahnete rovnaké výsledky ako pri bežnom cvičení trvajúcom 1 – 1,5 hodiny. Maximálny čas, ktorý však na tejto mašinke môžete stráviť, je 20 – 30 min pod dozorom trénera. S trénerom sa najprv dohodnete, ktoré partie si chcete zlepšiť. Tento zázrak v pravom slova zmysle nájdete vo fitnes alebo v beauty centre v BA, Komárne, Nitre a v Košiciach. PS: svoje telo si na ňom zdokonaľuje aj Madonna, Carl Lagerfeld, hráči futbalového klubu AC Miláno a hokejisti NHL.