V Austrálii prebiehal výskum, ktorého sa zúčastnilo viac ako 12 000 študentov stredných škôl. Zaujímavosťou je, že austrálskeho testovania Program for International Student Assessment (PISA) sa v roku 2012 zúčastnili aj deti z Česka a Slovenska. Skúmali sa ich návyky týkajúce sa používania internetu a tiež videohier. Tí, ktorí hrali videohry, dosahovali lepšie výsledky v testoch z matematiky, čítanie a vedeckých poznatkov.

„Keď hráte online hry, musíte riešiť rôzne úlohy a hádanky, aby ste sa dostali do ďalšieho levelu. Občas musíte využiť aj matematické znalosti, čítacie schopnosti a vedecké poznatky,“ opísal Alberto Poss z RMIT Univerzity v Melbourne, ktorá výskum uskutočnila.

Poss teda naznačuje, že študenti, ktorí pravidelne hrajú, majú lepšie analytické schopnosti. Tie im môžu pomáhať aj v škole.

Facebook naopak škodí

Štúdia preukázala ešte jednu zaujímavú skutočnosť. Nedá sa povedať, že by takto prospešné bolo aj užívanie internetu. Teenageri, ktorí trávia čas na Facebooku a ďalších sociálnych sieťach, dopadli v testoch dokonca horšie.

Mohlo by to mať aj súvislosť s tým, že inteligentné deti sú často introvertné, takže radšej hrajú hry, než aby trávili čas chatovaním na Facebooku.

Kto vie. Tiež autori výskumu potvrdzujú, že z toho nemožno vyvodzovať úplne jasné závery. Potrebujú ešte lepšie preskúmať, prečo deti, ktoré hrajú hry, dopadli v testoch lepšie.