Pred niekoľkými mesiacmi spoločnosť Uber podpísala stomiliónovú dohodu s automobilovou veľmocou Volvo týkajúcej sa vývoja vlastného autonómneho vozidla. V auguste sa špeciálne upravené samoradiace vozidlá objavili na cestách v Pittsburghu. A teraz upravené modely Volvo XC90 vyšli na cesty v San Franciscu.

Hoci je na palube vozidla po celú dobu technik, ktorý dohliada na jazdu a vyhodnocuje zozbierané dáta, úrady Kalifornie prikázali, aby Uber ukončil prevádzku autonómnych vozidiel v San Franciscu, a to až do doby, než dostane patrične povolenie od štátu. Kalifornia má prísnejšie pravidlá pre autonómnu technológiu a pre prevádzku autonómnych prostriedkov vyžaduje povolenie od Ministerstva dopravy.

Takéto povolenie, ktorého cena je iba 150 dolárov, drží momentálne viac ako 20 rôznych spoločností. Avšak Uber odmieta zaradiť sa do skupiny s plne autonómnymi projektami. Aj napriek vyššie spomínanéj komplikácie sa Uber rozhodol svoje vozidlá v San Franciscu testovať, pretože si stojí za tým, že zákon neporušuje, keď za volantom sedí techník pripravený v prípade potreby zasiahnuť do riadenia. Uber je ochotný brániť sa aj súdnou cestou.

V uliciach San Francisca teraz jazdia desiatky modelov Volvo XC90, ktoré disponujú 7 kamerami a senzormi typu LIDAR kontrolujúci teplotu, vzdialenosť a objekty v okolí vozidla.