„V automobilovom priemysle nie sú prebytočné kapacity, je len prebytok áut, ktoré teraz vyrábame,“ povedal bývalý člen správnej rady Volkswagenu a pokračoval: „Nemeckí výrobcovia automobilov si myslia, že pre trh vyrábajú luxusný tovar. To je nesprávne. Ich produktom je mobilita“. V Číne alebo v Indii existuje vysoká potreba mobility. A práve to vyžaduje nové koncepcie.
Goeudevert predpokladá, že sa výroba automobilov v nasledujúcich 20 rokoch zvýši z terajších 65 miliónov na 120 miliónov. V Európe pripadá na 1000 obyvateľov 500 áut, v Číne a Indii od osem do 15. „Tieto krajiny sa nedostanú na našu úroveň, ale áut budú mať podstatne viac než teraz,“ pokračoval Goeudevert.
Číňania sa už nepokúšajú vyrábať konvenčné superautá ako Američania alebo Európania, ale predovšetkým pracujú na riešení pre veľkomestá so zapchatými ulicami. „Pre mňa je záhadou, prečo sa vynaliezaví Nemci doteraz ešte nezaoberali problémom dopravných zápch,“ povedal bývalý manažér. Pritom Porýnie je najhustejšie osídleným regiónom Európy s parametrom stálych nepriepustných dopravných tepien.
„Stratili sme neuveriteľne veľa času,“ povedal Goeudevert. Od ropnej krízy v prvej polovici 70. rokov sa prínos vo zvyšovaní výkonnosti vozidiel stratil pridávaním technických hračičiek. „Dnes sú autá o 300 kilogramov ťažšie a v mojom aute sú technológie, ktoré som ešte nikdy nevyužil – a nikdy ich nebudem potrebovať“.
Za najväčšiu chybu nemeckých výrobcov automobilov pokladá Goeudevert jednostrannú orientáciu na konkurenciu. „Sledujú konkurenciu a nie zákazníkov.“ Menia sa však predovšetkým zákazníci. Poukázal na to, že v centrálnych častiach Paríža má auto len 40 % ľudí. Výrobcovia automobilov by mali začať užšie spolupracovať s plánovačmi miest.
Goeudevert pracoval v Nemecku ako šéf závodov Ford a Renault a bol členom vedenia Volkswagenu. Dnes 68-ročný manažér, ktorý sa narodil vo Francúzsku a teraz žije vo Švajčiarsku, patrí v odvetví medzi novátorov. Už v minulom desaťročí presadzoval vývoj ekologickejších osobných vozidiel.