Ingolstadtská automobilka v nasledujúcich rokoch chystá doslova záplavu noviniek. Prídu nielen nové generácie súčasných modelov, ale aj úplne nové autá.
Kým konkurenčné BMW a Mercedes-Benz sa tento rok predháňajú v rekordných predajoch, Audi ako tretí vzadu trochu trpí, v prvých mesiacoch roka jeho predaje klesli o 6,7%. V blízkej dobe to ale rozhodne chce napraviť, k čomu má pomôcť aj doslova záplava nových automobilov. Audi odhaľuje, čo v nasledujúcich mesiacoch a rokoch plánuje za novinky.
Vôbec najbližšie je nová generácia vlajkovej lode A8. Tá sa svetu oficiálne predstaví 11. júla na špeciálnej akcii Audi Summit v španielskej Barcelone, pomocou ktorej chce značka vyskúšať novú formu prezentácie svojich áut. Nová A8 bude postavená na nových základoch, ktoré využijú menej hliníka ako predchodcovia, jeho miesto nahradí oceľ, karbón a horčík. Dôležitou novinkou potom budú asistenčné systémy, ktorými sa A8 bude chcieť minimálne vyrovnať S-Klasse a 7-Series.
To ale nie je všetko, tento rok dorazí tiež druhá generácia A7. V jej prípade pôjde hlavne o dizajn, ktorý má vychádzať z konceptu Prologue. Predok nového Audi A7 Sportback má vládnuť osemhranná maska ​​chladiča, ktorú majú dopĺňať výrazné lichobežníkové svetlomety, zatiaľ čo línia bokov sa má od súčasného liftbackov vzdialiť a priblížiť k líniám kupé s dvoma pármi dverí. Na zadnej časti potom má k najvýraznejším prvkom patriť prevedenie koncových svetiel prepojených cez celú šírku vozidla.Popri luxusných áut chystá Audi tiež ďalšie rozšírenie ponuky SUV, čo je v dnešnej dobe povinnosť. Do roku 2019 prídu hneď dve. Q4 vyplní medzeru medzi modelmi Q3 a Q5, pričom vyrábaný bude v maďarskej továrni v Győri. Naopak Q8 vychádzajúca z rovnomenného tohtoročného konceptu bude stáť na vrchole ponuky ingolstadtských SUV, techniku bude zdieľať s Bentley Bentayga.V Ingolstadte sa každopádne myslí aj na bežné vozidlá. Do polovice roku 2018 chce Audi vymeniť päť svojich modelových radov. Vedľa spomínané A7 a A8 sa počíta tiež s novou A6. Na dohľad je aj nahradenie Q3 a najmenšieho modelu v ponuke, A1. Základom druhej generácie tohto malého hatchbacku bude platforma MQB (vo verzii A0), vďaka ktorej ponúkne priestrannejšiu kabínu. Výroba sa spolu s tým presunie z Bruselu do španielskeho Martorella, k Seatu, kde bude A1 vyrábaná s technicky spriazneným Seatom Ibiza.