Potvrdil to dnes minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ján Figeľ počas svojej návštevy mesta. Zoznámil sa s aktuálnym stavom výstavby dvoch dôležitých cestných tepien, okrem obchvatu aj Nitrianskej cesty, kde sa od roku 2009 realizuje jej reprofilácia z dvojprúdovej na štvorprúdovú.
Minister vyjadril uspokojenie nad poznaním, že obom realizátorom prác – Skanska, a. s., a Trnavská stavebná spoločnosť, a. s. – sa darí dodržiavať určené termíny. Takto je predpoklad, že Nitriansku, ktorá priamo nadväzuje na diaľničný privádzač a je jedným z dôležitých vstupov do Trnavy, dajú do prevádzky už v novembri t. r. Stavba si vyžiadala náklady asi 5 miliónov eur, okrem rozšírenia bolo potrebné vybudovať okružnú križovatku a preložiť všetky siete. V súčasnosti cestári kladú povrch na jednom z úsekov stavby. „Teší nás, že Trnavčania budú cestovať v tomto smere pohodlnejšie a že nová cesta odľahčí dopravu,“ povedal Figeľ. Nitrianskou cestou prejde denne asi 30.000 vozidiel. Investorom je Slovenská správa ciest.
Dôležitejšiu úlohu v odľahčení, a to najmä tranzitujúcej ťažkej dopravy, bude zohrávať severný obchvat. Jeho prvá etapa je už v užívaní, investorom je mesto Trnava. Podľa Figeľových slov možno očakávať, že do konca roka by mohli stavbári pustiť šoférov aj na druhý úsek a začiatkom roku 2012 na tretí. Realizácia si vyžiada spolu asi 23 miliónov eur. „Význam to bude mať oveľa väčší, ak mesto bude úplne „zaokruhované“, teda aj s južným obchvatom,“ konštatoval minister dopravy. Dodal, že urobí kroky k tomu, aby výstavba južného po dokončení severného obchvatu mohla nasledovať. Kým severný obchvat odkloní z centra mesta vozidlá smerujúce na Záhorie a do Česka, južný obchvat by riešil zhoršujúcu sa dopravnú situáciu v priemyselnej časti Trnavy. Nárast dopravy zaznamenávajú susediace Hrnčiarovce nad Parnou a ďalšie obce v súvislosti so závodom Samsung a spustením diaľničného privádzača pri Voderadoch. Projektovú dokumentáciu dalo pred časom mesto Trnava vypracovať na vlastné náklady a odovzdalo ju Slovenskej správe ciest.