IT: Výsledky operátorov ovplyvnila najmä kríza a regulačné zásahy

450

Ako dnes v Bratislave na stretnutí s novinármi uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Orange Slovensko Pavol Lančarič, napriek tomu sa spoločnosti podarilo stabilizovať svoje výnosy.
Celkové výnosy podniku predstavovali 763,8 milióna eur a po odrátaní vplyvu cenovej regulácie, ktorá ich v porovnaní s rokom 2009 znížila o 5,8 %, sú výsledky totožné s predchádzajúcim obdobím. Vlaňajšok sa vyznačoval výrazným rastom objemu telekomunikačnej prevádzky, pričom hlasová prevádzka stúpla o 3 % a dátová bola vyššia až o 68 %. Priemerný zákazník Orangeu pretelefonoval za mesiac 144 minút odchádzajúcich hovorov, čo je o 6 % viac ako v roku 2009.
Vlani spoločnosť preinvestovala do sietí a nových technológií 71 miliónov eur a v tomto roku plánuje ich zvýšenie o približne 40 %. Okrem iných aktivít budú smerovať do ďalšieho rozvoja 3G siete.
Orange koncom vlaňajška evidoval približne 2,87 milióna aktívnych zákazníkov, čo v porovnaní s rokom 2009 znamená pokles o necelé percento.