Nezvyčajný krok, o ktorom referoval denník The Washington Post, zrejme zabral. Populárny výrobca hračiek zosekal rozpočet na reklamu na konci minulého roka a podľa doterajších hospodárskych výsledkov to vyzerá, že krok zabral.

Lego sa teší celosvetovému rastu už desiatky rokov. V posledných dvanástich rokoch si zvyklo na medziročný rast o 15 percent, predaje v USA po nezvyklom kroku však počas prvých šiestich mesiacov tohto roka zostali na minuloročnej úrovni. Príjmy v Ázii a Afrike naproti tomu rástli dvojciferne. Celosvetovo Lego zvýšilo tento rok za pol roka svoj obrat o 11 percent na zhruba 2,35 miliardy dolárov.

Lego je najúspešnejší výrobca hračiek na svete. Ďalší veľký svetový hráč na poli hračiek Mattel, ktorý je výrobcom bábik Barbie, si prišiel za pol roka k tržbám 1,83 miliardy dolárov.

Agentúra Reuters uviedla, že výdavky na marketing orezal dánsky výrobca stavebníc vo chvíli, keď mu predaje medziročne rástli o 25 percent. Dôvodom bolo, že spoločnosť nebola schopná uspokojiť dopyt v Severnej Amerike a potrebovala vydýchnuť, aby zvýšila kapacitu vo svojich továrňach a nabrala ďalších ľudí.

„Cítime, že je potreba investovať a vytvoriť priestor pre to, aby sme sa mohli nadýchnuť,“ vysvetlil nezvyčajný krok finančný riaditeľ firmy John Goodwin.