AUTO: Toyota sa v 1. kvartáli obchodného roka vrátila do zisku

882

K návratu do zisku jej pomohlo oživenie dopytu po automobiloch vo svete, ktoré v mnohých krajinách ťahali najmä programy šrotovného. Na porovnanie, za obdobie od apríla do konca júna 2009 mala Toyota stratu 77,8 miliardy jenov. Čiastočne sa však na zisku podieľalo aj znižovanie nákladov.
Tržby najväčšej automobilky na svete sa medziročne zvýšili o 27 % na 4,87 bilióna jenov potom, ako sa predaj áut zvýšil na domácom aj na zahraničných trhoch. Rast objemu predaja zaznamenala firma aj v Severnej Amerike, kde v posledných mesiacoch mala problémy pre časté zvolávanie na opravy.
Firma teraz očakáva, že za celý obchodný rok 2010/11 (skončí sa 31. marca) dosiahne zisk 340 miliárd jenov. Pôvodne očakávala 310 miliárd jenov.