Facebook bojuje o inzerentov. Stiahne reklamu zo závadných stránok

1008

Spoločnosť, ktorá prevádzkuje populárnu sociálnu sieť, sa tak snaží odvrátiť bojkot zo strany firiem, ktoré reklamu zadávajú.

Niektoré podniky vrátane britského reťazca Marks & Spencer alebo spoločnosti BSkyB sa totiž chystali pozastaviť inzerciu potom, čo sa ich reklamy objavili na weboch so škodlivým obsahom.

Facebook podľa spravodajského serveru BBC uviedol, že v pondelok zavedie novú metódu na určenie toho, ktoré stránky alebo skupiny na Facebooku by mali súbežne s obsahom zobrazovať aj inzerciu. Na stránkach s násilným alebo sexuálnym obsahom sa vraj reklama neobjaví, aj keby takýto obsah nebol v rozpore s pravidlami Facebooku.

Príjmy z reklamy tvoria zhruba 85 percent všetkých príjmov Facebooku, ktorý je s 1,1 miliardy užívateľmi najväčšou sociálnou sieťou na svete. Facebook uviedol, že zmeny na jeho hospodárenie nebudú mať veľký dopad.

Krok americkej spoločnosti podľa agentúry Reuters dokladá, na ako tenké hrane sa pohybujú spoločnosti prevádzkujúce sociálne médiá, ktorých používatelia môžu zdieľať nepredvídateľná a niekedy závadná dáta. Spoločnosti sa pritom opierajú o príjmy z reklamy.