IT: Prostredníctvom internetu nakupujú rovnako muži aj ženy

344

Kým na Slovensku je pomer 50:50, v susedných Čechách tvoria ženy až 53 % klientov e-shopov. Vyplýva to z prieskumu nákupného poradcu heureka.sk, ktorý porovnáva tovar a ceny vo vyše tisícke slovenských e-shopov.
Odlišné sú ale motívy, pre ktoré muži a ženy nakupujú na internete. Podľa projektového manažéra www.heureka.sk Tomáša Hodboďa nižšie ceny sú hlavným dôvodom až pre 50 % mužov, ale len pre 37 % žien. Približne 40 % žien však nakupuje na internete kvôli úspore času, ktorý by inak museli stráviť v kamenných obchodoch. Úspora času je však dôležitá len pre 29 % mužov.
Z hľadiska sortimentu muži najčastejšie nakupujú televízory a videá (8 %), bielu techniku (7 %) a knihy (7 %), ženy knihy (13 %), oblečenie (13 %) a kozmetiku (9 %).