OBCHOD: H&M zaznamenal v 1. kvartáli nižší, ako očakávaný zisk

405

Na príčine bolo zvýšenie cien bavlny a rast ďalších nákladov, ktoré spoločnosť nepresunula na zákazníkov.
Zisk druhého najväčšieho maloobchodného predajcu odevov v Európe od začiatku decembra 2010 do konca februára 2011 klesol na 3,54 miliardy švédskych korún (396,93 milióna eur) z 5,06 miliardy SEK v rovnakom období predchádzajúceho finančného roka 2009/2010. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, ale odhadovali, že sa zníži menej, a to na 3,84 miliardy SEK.
Čistý zisk spoločnosti v sledovanom období klesol medziročne o 30 % na 2,62 miliardy SEK z 3,74 SEK za tri mesiace do konca februára 2010, a jej tržby sa znížili o 1 % na 28,7 miliardy SEK čiastočne aj v dôsledku posilnenia švédskej koruny. V miestnych menách sa totiž obrat H&M v 1. kvartáli obchodného roka 2010/2011 zvýšil medziročne o 9 %.
Podľa generálneho riaditeľa H&M Karla-Johana Perssona spoločnosť sa rozhodla, že neprenesie rast nákladov na zákazníkov, aby z dlhodobého hľadiska upevnila svoju pozíciu na trhu.
Výrobcovia odevov v ostatných mesiacoch čelia zdražovaniu bavlny a rastu ďalších nákladov. Luxusnejšie značky už oznámili, že zvýšia ceny svojich produktov. Ale švédsky reťazec, ktorý vlani dokonca ceny znížil, aby posilnil svoju konkurencieschopnosť, sa momentálne nechystá zdražovať. Investorov však jeho cenová politika znepokojuje, čo sa odrazilo na poklese hodnoty akcií H&M.