DOPRAVA: Do Moskvy lieta štyrikrát viac Slovákov ako pred rokom

638

„Táto destinácia je ukážkou toho, ako dokážu ľudia zareagovať na pokles cien, ktorý vedia letecké spoločnosti správne spropagovať,“ vysvetlil pre TASR marketingový manažér internetového predajcu leteniek pelikan.sk Lukáš Švaro.
Priemerná cena spiatočnej cesty do Moskvy bola prostredníctvom internetového predajcu od mája do polovice augusta minulého roka 231 eur, kým za rovnaké obdobie v tomto roku dosiahla 164 eur. „Toto zľavnenie cien malo za následok medziročný nárast predaja o 419 %,“ podotkol Švaro. Dodal, že ľudia si najčastejšie v ruskom hlavnom meste objednávali dvojhviezdičkové hotely.
O niečo nižší, avšak 393-% nárast predaja leteniek zaznamenal pelikan.sk pri francúzskej destinácii Nice. Aj tu bola rozhodujúcim faktorom cena, pretože medziročne klesla o takmer 30 %. Spiatočná cesta tak v priemere vyšla jedného cestujúceho na 128 eur. Predaj stúpol ešte pri cestách do Barcelony (155 %), New Yorku (125 %) či Paríža (50 %).
Naopak, najvýraznejší pokles zaznamenal internetový predajca pri letoch do Atén, čo bolo podľa Švara spôsobené obavami zo štrajkov. Slováci totiž veľmi citlivo reagujú na správy z médií. „Mierny pokles sme zaznamenali aj pri španielskych destináciách ako Tenerife, Gran Canaria a Mallorca,“ konštatoval.
Na dovolenke zostávali ľudia počas leta 7 až 10 dní. „Podobne má svoj letový plán nastavený aj väčšina leteckých prepravcov,“ pripomenul Švaro. Podotkol však, že pri destináciách ako Nice či Barcelona sú obľúbené aj predĺžené víkendy.