HOSPODÁRSTVO: Nemeckým spotrebiteľom sa zhoršuje nálada

303

Vyplýva to z prognózy spotrebiteľskej dôvery na apríl, ktorú vypracoval inštitút pre prieskum trhu GfK.
Anketa prekvapujúco ukázala, že dôvera nemeckých domácností v ďalší vývoj najväčšej ekonomiky eurozóny klesá, stále sa však drží blízko ročného maxima, ktoré dosiahla minulý mesiac.
Podľa najnovšieho prieskumu GfK, ktorý predpovedá o mesiac dopredu náladu spotrebiteľov, indikátor spotrebiteľskej dôvery pre apríl klesol na 5,9 bodu z revidovaných marcových 6 bodov, čo bola jeho najvyššia úroveň za uplynulý rok. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, pritom očakávali, že hodnota aprílového indikátora stúpne na 6,1 bodu.
Gfk v tejto súvislosti pripomína, že aj napriek miernemu poklesu je hodnota ukazovateľa pomerne stabilná. To signalizuje, že výdavky domácností sa budú aj naďalej významnou mierou podieľať na raste ekonomiky.
Inštitút odhaduje, že spotrebiteľské výdavky v Nemecku sa v tomto roku zvýšia o približne 1 %, vďaka solídnemu trhu práce.