J. MIŠKOV: Slovensko by malo mať splnomocnenca pre národnú propagáciu

623

„To, čo by som chcel, a už som sa o tom bavil aj s pani premiérkou, ktorá vyjadrila takejto iniciatíve podporu, je, aby tieto aktivity bolo možné riešiť cez splnomocnenca pre národnú propagáciu, pre akýsi country branding, teda pre jednotnú prezentáciu Slovenska. Splnomocnenec by mal byť koordinujúcou zložkou voči ostatným orgánom a vytvoril by stratégiu – akúsi strechu celej prezentácie SR,“ uviedol svoju predstavu v rozhovore pre TASR Miškov. 
Splnomocnenec by podľa Miškova koordinoval zároveň jednotlivé subjekty, pretože na prezentáciu Slovenska je možné využiť rôzne možnosti. „Osobne považujem za veľmi slabo využitý potenciál Majstrovstiev sveta v hokeji 2011, ktorý sme mali ako tému. Dala sa pritom výborne využiť na prezentáciu Slovenska,“ myslí si minister hospodárstva SR.
„Hlavné Európske mesto kultúry budú Košice, je podľa mňa téma, ktorá sa dá využiť na prezentáciu nielen Košíc, ale celého Slovenska. Vznikajú témy nielen na národnej úrovni alebo aj na regionálnej úrovni, ktoré je možné využívať. My však nevyužívame potenciál, ktoré nám tieto témy ponúkajú,“ konštatoval.
„Keď sme v USA organizovali investičné konferencie, všetci nám hovorili, že ani nevedeli, že Slovensko má naozaj také dobré výsledky a že je tu taká klíma. Z toho teda vyplynulo, že sa málo chválime,“ informoval o investičnej road-show v USA šéf MH SR.
Pripomenul, že „v minulosti sa minulo obrovské množstvo peňazí na prezentáciu Slovenska a výsledok je slabý, respektíve nulový“. „S tým možno súvisí preto aj nejaká snaha nájsť riešenie na lepšiu jednotnú prezentáciu Slovenska – na tzv. národný branding, alebo tzv. country branding,“ zdôraznil.
„Prezentácie Slovenska sú kompetenčne rozdelené a neexistoval doteraz nikto, kto by túto prezentáciu koordinoval. Niečo si robilo MH SR samostatne, niečo si robilo SARIO, niečo si robila Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR),“ konštatoval.
„Ficovci“ podľa jeho informácií ustanovili na Ministerstve zahraničných vecí SR Radu pre jednotnú prezentáciu Slovenska, ale opäť sa veci robili len deklaratórne. „V skutočnosti bola Rada v podstatne nefunkčná a žiaden výsledok z fungovania tejto rady nie je,“ povedal.
Podotkol, že Ministerstvo kultúry SR podporuje šírenie národnej kultúry v zahraničí. „Takže je veľmi veľa orgánov, ktoré mali tento výkon (propagáciu SR – pozn. TASR) robiť, každý to robil tak nejako po svojom, ale výsledok jednoducho nestál za to,“ dodal Miškov.