IT: Tovar z e-shopu vrátilo vlani 1,7 % zákazníkov

461

Vyplýva to z dotazníkového systému Overené zákazníkmi, ktorý prevádzkuje internetový porovnávač cien www.heureka.sk.
Dôvody, pre ktoré ľudia vracajú tovar, nespočívajú primárne v tom, že by im prišiel poškodený alebo že by dostali iný tovar, ako si objednali. Keďže spotrebitelia vracajú najmä oblečenie, príčinu možno hľadať napríklad v zle odhadnutej veľkosti. Pri elektronike býva dôvodom napríklad jej nekompaktnosť s inými elektronickými zariadeniami.
Možnosť vrátenia tovaru bez uvedenia dôvodu, ktorého lehota je na Slovensku sedem pracovných dní odo dňa doručenia, patrí k výhodám nakupovania cez internet. V Česku je táto lehota dvojnásobná.
Podľa Tomáša Hodboďa, produktového manažéra z portálu Heureka.cz/Heureka.sk, sa tak nepotvrdzujú obavy tých, ktorí na internete nenakupujú najmä zo strachu z prípadných reklamácií. Naopak, spomedzi tých, ktorí v e-shopoch nakupujú, si až 44 % najviac pochvaľuje nižšie ceny, 34 % úsporu času a 12 % respondentov širší sortiment.
Nákupný poradca www.heureka.sk radí ľuďom pri nákupe tovaru cez internet. Na jednom mieste porovnáva približne 450.000 produktov z vyše 1000 slovenských internetových obchodov.
TASR informoval Tomáš Hodboď z portálu Heureka.