Havária lietadla! V boeingu smerujúcom do Prahy klesol tlak na minimum! Posádka i cestujúci zaspali, všetci zomreli pri havárii

2264

Príbeh ako z hororového filmu sa odohral 14. augusta 2005. Lietadlo z gréckeho Helios Airways malo naplánovaný let do Prahy s medzipristátím v Aténach. Na palube však došlo k problémom s tlakom a celá posádka aj s pilotmi mimo jedného zo stevardov tak upadla do bezvedomia. Lietadlo duchov samo na autopilota urazilo stovky kilometrov, došlo k vyčerpaniu zásob paliva a boeing sa tak zrútil.

Osudová chyba nastala nedlho pred odletom boeingu. Kvôli oprave mechanici ešte pred vzletom manipulovali so systémom regulácie tlaku, ktorý nastavili na manuálne ovládanie, ale už ho po oprave neprepli späť na automat.

Cestu z horiaceho lietadla zablokoval cestujúcim arogantný tlsťoch!

Keď nastúpila ďalšia posádka k letu do Prahy, zmeneného nastavenia si ani pri jednej z rutinných kontrol nevšimla. Stroj tak po deviatej rannej miestneho času z Cypru odštartoval bez viditeľných problémov. Ale ako lietadlo stúpalo, postupne sa v boeingu znižoval tlak. To už sa rozozneli prvý kontrolky. Na palube sa neustále znižovala hustota vzduchu a blikať začalo aj hlavné varovné tablo. Na to pilot upozornil operačné stredisko spoločnosti Helios Airways.

Technik situáciu rýchlo pochopil a pojal podozrenie na nízky tlak v lietadle. „Môžete mi potvrdiť, že je pretlakový panel nastavený na automatické ovládanie?“ Znela jasne otázka na pilotovi. Ten však otázku prešiel úplne bez odozvy a na miesto toho sa opýtal na úplne iný technický problém. To bola zároveň poslednou rádiová komunikácia s lietadlom. To už bol boeing v desiatich kilometroch a väčšina posádky a cestujúcich upadla do bezvedomia.

Zaslepila ho láska? Pasažier EasyJet nahlásil bombu na palube, aby stihol let za snúbenicou

Keď lietadlo vstúpilo do letového priestoru aténskeho medzinárodného letiska, boli do vzduchu povolané stíhačky F16, aby situáciu preverili. Pilotom stíhacích lietadiel sa pri priblížení naskytol desivý pohľad. Prvý dôstojník ležal bezvládne zrútený vo svojej sedačke a sedadlo kapitána bolo prázdne. Cestujúcim viseli pri tvárach voľne sa pohojdávajúce kyslíkové masky.

V tom sa situáciu snažil zachrániť jeden zo stevardov, ktorému sa podarilo odolať a nezaspať. Hoci bol pri vedomí, s riadením boeingu nemal skúsenosti. Do toho ešte po dlhom lete bez pristátia lietadla dochádzalo palivo a postupne odišli oba motory. Lietadlo sa onedlho potom zrútilo do kopcovitého terénu neďaleko dediny Grammatiko.

S bohatou dedičkou sa zrútilo lietadlo, zomrela pred svojou svadbou, pri návrate z rozlúčky

 Nikto haváriu  neprežil 

Na palube letu sa nachádzalo 115 cestujúcich a 6 členov posádky. 67 z nich malo vystúpiť po medzipristátí v Aténach a zvyšok mal pokračovať ďalej do Prahy. Česi však v lietadle nesedeli.

Mnoho tiel bolo po havárii nemožné vizuálne identifikovať, keďže bola spálená výbuchom po dopade. Podľa DNA nájdené na palubných prístrojoch bolo určené, že sa v kokpite tesne pred haváriou skutočne nachádzal stevard Andreas Prodrom, ktorý sa lietadlo snažil zachrániť. Ako jediný na palube bol stále pri vedomí a do vysielačky celkom päťkrát zavolal „Mayday“, nikto ho však nepočul, pretože bola stále naladená na frekvencii už vzdialeného letiska v Larnake.

Smrť Demitru – Výpovede svedkov tragédie